Om Makom - énmandshær

En énmandshær

Makom er ikke et stort reklamebureau, forbundet med store driftsomkostninger, mange medarbejdere og dermed priser der er skyhøje. 
Hos Makom møder du Tanja H. Bak, der helt alene driver Makom Aps. Du vil derfor aldrig tale med en anden, og vil få leveret de indgåede aftaler/projekter fra hende. 
Makom er placeret på et hjemmekontor på privat bopælsadresse i Slagelse, og i med at driftomkostninger kan holdes nede, holdes priserne ligeledes nede for vores kunder. 
Makom har eksisteret siden 2018, som personligt ejet selskab, herefter som Aps, siden 1. januar 2023. 
Makom har ingen visioner om at vækste på antal medarbejdere, men følger dog den interne mantra, at alle kunder får svar indenfor 12 timer. For Tanja hedder arbejdsugen ikke mandag-fredag 8-16, men alle ugens dage, 365 dage omåret, på alle tidspunkter. 

CV

Makom

Marketing & Kommunikation

Februar 2018 –

Salg, marketing, kommunikation, forretningsudvikling, produktion af video/animationer, grafisk design, opbygning af hjemmesider/webshops, tekstforfatning (SEO, content, artikler, pressemeddelelser, nyhedsbreve m.m.), SoME-branding, tryksager (klargørelse og print) marketingplaner/strategier, erhvervsnetværk (salg), foredrag, kundepleje, kvalitetskontrol, CSR/ESG profiler + implementering & vejledning – herefter kontakt til eksekvering, tilbudsskrivning, fakturering, budgetter samt kundeservice. 

Ringsted Kommune - Ringsted Kongrescenter

Administrativ specialist & Turismeansvarlig

April 2016 – Februar 2018

Projektleder for salg- & marketing ved Ringsted Kongrescenter samt VisitRingsted (Turismekontoret). 
Systemadministrator under TicketMasters Billetsystem, SoMe-ansvarlig samt profilering, marketing (planer, strategier samt content og eksekvering), medier (PR), webdesign i Drupal, grafisk design, nyhedsbreve, marketingkampagner, SEO/SEM, tyske + engelske oversættelser, kommunikation, foredrag, sponsorater, samarbejde med øvrige kommunale afdelinger samt VisitDanmark – på kryds og tværs, billettering, kundehåndtering, kundemøder, foredragsbooking, budgetter, kundeservice, salg, partneraftaler.

A/S Bevola

Marketing- & Kommunikationsansvarlig

August 2011 – Februar 2016

Marketingchef for Marketing & Kommunikation for afdelingerne i Danmark, Sverige & Norge. 

Med afsæt & passion i CSR/ESG (og flere priser, bl.a. den Nationale CSR Award overrakt af Kongehuset og Nordeas Erhvervspris), der var med til at skabe et kontinuerligt flow af større markedsandele og større overskud på virksomhedens bundlinje, har jeg også arbejdet med: 

Grafisk design, produktkataloger, hjemmeside (WordPress, Umbraco, Magento), marketingplaner- strategier- kampagner- statistikker, Kommunikation (internt & eksternt), Podio (CSM/automatiseret arbejdsflow), branding, SoMe (sociale medier), nyhedsbreve, messer (opbygning, grafisk design, branding, salg & deltagelse), agile projektprocesser, koncepter (værktøjskasser), guidelines & procedurer, foredrag, oversættelser, medarbejderansvarlighed, ledelse, mock-up systemer – og meget mere…

Matas A/S - HQ Allerød

Grafiker

Maj 2005 – Juli 2011

Ansat som Grafisk designer på HQ (Hovedkontoret) i Allerød, der supporterer samtlige Matas butikker i Danmark samt Sydsverige: 

Grafisk design & idéudvikling, gaveæske produktion for Matas’ egne (brand-)produkter, POS materialer til alle Matas’ butikker, marketingsupport for alle Matas butikker, marketingkoordinator (kampagner m.m.), samarbejde på tværs med idéudvikling og eksekvering med Brand-specialisterne, fotoshoot (koordinering, behandling samt udvælgelse af modeller).

GN ReSound (nu: ReSound)

= GN Store Nord

Grafiker

Februar 2003 – Maj 2005

Ansat som Grafisk designer med arbejdsområderne i hele Europa indenfor: 

Grafisk design, on-offline design, messer (layout), firmagaver/firmaevents